Przejdź do treści

Medyczna marihuana w UE spotyka się z wyborem rekreacyjnym: Nowa era w preferencjach europejskich

17 października 2024 r. przez SOMAÍ Pharmaceuticals

Europa jest jednym z najciekawszych rynków konopi indyjskich, którego rozwój można obserwować: To, co było czysto medycznym rynkiem marihuany, po cichu, ale systematycznie przekształciło się w rynek preferencji rekreacyjnych. 

Obserwacja bardziej dojrzałych rynków, takich jak Stany Zjednoczone i Kanada, zapewnia doskonałą krystaliczną kulę na temat preferencji konsumentów. Pomijając niuanse kulturowe, każdy chce produktów z konopi najwyższej jakości o skutecznym działaniu, niezależnie od powodu, dla którego ludzie ich używają. W końcu większość ludzi zażywa konopie indyjskie, zarówno medycznie, jak i rekreacyjnie, w celu zaspokojenia jednego lub więcej wskazań medycznych i zasługuje na znalezienie odpowiedniego produktu, który będzie dla nich odpowiedni. Ponadto, dojrzałe rynki wykazują wyraźne preferencje dla różnych opcji terapeutycznych.

Kwiat medyczny tworzy impuls do wyboru

Nie umniejszając faktu, że palenie kwiatów jest najczęściej praktykowaną formą konsumpcji marihuany, istnieją również ogromne korzyści dla wielu pacjentów i konsumentów na całym świecie. 

Faktem jest, że żaden inny lek farmaceutyczny lub medyczny nie jest zwijany w jointa, zapalany płomieniem, a następnie wdychany do płuc. Chociaż palenie marihuany pomaga milionom ludzi z ważnych powodów, ta metoda konsumpcji konopi odzwierciedla podejście rekreacyjne, w którym pacjent odkrywa preferencje wśród wielu szczepów, poziomów THC i profili terpenowych - wszystko to przy jednoczesnej próbie osiągnięcia potencjalnych korzyści medycznych. 

Metoda ta często polega na tym, że pacjenci przeglądają strony internetowe lub czytają Reddit, aby znaleźć najlepsze alternatywne opcje. Nie różni się to niczym od tego, że ktoś czyta o przepisanych mu środkach przeciwbólowych i sprawdza fora, aby sprawdzić, czy istnieją inne opcje leczenia, być może bardziej skuteczne niż ich obecny plan przeciwbólowy. Nikt nie chce czuć się źle lub cierpieć, a szukanie rozwiązań jest naturalne. 

Ponadto, chociaż istnieje ponad 30 000 raportów z badań nad konopiami indyjskimi, jeśli szukasz porady, nie ma lepszego miejsca niż Internet: Kliniki i lekarze zgłaszają, że większość pacjentów z Unii Europejskiej wchodzi do ich gabinetów i mówi im, jakiej odmiany chcą. A dlaczego mieliby tego nie robić? Biorąc pod uwagę setki odmian kwiatów konopi, bardzo rzadko zdarza się lekarz, który ma czas i ochotę zostać specjalistą w dziedzinie genetyki. 

Branding na dojrzałych rynkach przemawia do konsumentów medycznych w UE

Wiele firm z UE chce być swoją własną marką, ale tylko kilka z nich odniesie taki sukces, jak największe międzynarodowe marki. Te międzynarodowe marki, takie jak CuraLeaf i Tilray, mają ogromną przewagę nad lokalnymi, nowymi start-upami: Mogą reklamować konopie indyjskie w swoich krajach i zapewniać zasoby internetowe, które zaspokajają osobiste preferencje i wybory produktów. 

Wyobraź sobie, że jesteś pacjentem w UE, a europejskie firmy konopne kierują się farmaceutycznymi przepisami antynarkotykowymi, które uniemożliwiają jakiekolwiek dyskusje z opinią publiczną na temat sprzedaży ich produktu lub, w niektórych krajach, nawet mówienie o nim. Następnie wchodzisz do Internetu i czytasz bezpośrednio na stronach firm z siedzibą w USA, w jakim celu ludzie spożywają ich produkty, zamierzone efekty produktu lub po prostu zdjęcia pięknych pąków i żelków z kolorowymi etykietami i rekomendacjami celebrytów. Nawet jeśli jesteś bardzo chory, możesz łatwo znaleźć obszerne informacje, które pomogą Ci zdecydować, czy może to być coś, czego chcesz spróbować, aby Ci pomóc. 

Społeczność medyczna UE może krytykować marki, ale marki kwiatowe, takie jak Cookies, oferują jedne z najlepszych, najbardziej kultowych odmian, które pomagają ludziom od czasu powstania pierwszych rynków medycznej marihuany dwie dekady temu. Niezależnie od tego, czy szukasz ulgi terapeutycznej w przypadku przewlekłego bólu, snu czy problemów związanych z rakiem, istnieją odmiany, które mogą ci pomóc, a większość ludzi regularnie zmienia odmiany

Konopie indyjskie mają właściwości terapeutyczne i są lekarstwem; mogą też świetnie smakować i cudownie pachnieć. Prezentowanie marihuany w kolorowych opakowaniach nie powinno zmieniać terapeutycznego charakteru unikalnych odmian każdej marki. Ostatecznie chodzi o branding, a niektóre marki będą miały większy wpływ na pomaganie ludziom niż inne.

Ekstrakty są coraz częściej na celowniku europejskich konsumentów

Ekstrakty są prawdziwą oznaką dojrzewającego rynku, ponieważ edukacja i lepiej działające produkty docierają do znacznie większych grup demograficznych, przy czym oczekuje się, że globalny udział w rynku wzrośnie przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 20,0% od 2023 do 2030 roku

Kwiatek zawsze wchodzi na rynek, ponieważ jest podstawowym czynnikiem kształtującym wszystkie nielegalne i wczesne legalne rynki. Dwadzieścia lat temu nie było nielegalnych sprzedawców, którzy przychodzili do domu z wyborem żelków lub vape z kalafonii. Teraz jednak rynki UE zaczynają gustować w produktach spożywczych i waporyzatorach. 

Nie wszyscy pacjenci chcą palić, a niektórzy nie mogą ryzykować palenia w domu z rodziną lub w szpitalu. Wielu pacjentów nie może pić oleju MCT lub nie lubi smaku ekstraktów z ropy naftowej, co może ograniczać ich zgodność ze schematami medycznymi. Starsze pokolenia nie chcą pić olejów o trawiastym smaku, które trudno wyciągnąć strzykawką: Woleliby oni kapsułki żelowe, takie jak te stosowane w przemyśle nutraceutycznym, a nawet smaczne żelki, które można żuć i cieszyć się nimi jak słodyczami. Niektórzy twierdzą, że słodka forma zachęci młodsze pokolenia do konsumpcji marihuany. Jednak witaminy, melatonina i wiele innych nutraceutyków to żelki na całym świecie, ponieważ dorośli lubią dobry smak i zwiększają przestrzeganie zdrowego trybu życia.

Anegdotycznie wydaje się, że europejscy konsumenci wybierają swoje kwiaty głównie za pośrednictwem internetowych grup czatowych i zasobów społecznościowych. Marki rosną w Europie teraz, gdy Niemcy usunęły klasyfikację środków odurzających, a ekstrakty są coraz lepsze. Trendy te dokładnie odzwierciedlają te, które konsumenci przeszli dwie dekady temu w Stanach Zjednoczonych i dekadę temu w Kanadzie. 

Co dalej

Konsumenci i pacjenci chcą informacji na temat najlepiej działających produktów, a także tych, które dobrze smakują. Podczas gdy marihuana medyczna stanowi ramy regulacyjne, leczenie sprowadza się do preferencji, częściowo dlatego, że nie ma uniwersalnych rozwiązań w zakresie leczenia dolegliwości za pomocą konopi indyjskich. Wraz z rozwojem globalnych rynków medycznych, należy spodziewać się znacznie większego wyboru terapii i bardziej wyspecjalizowanych punktów sprzedaży marihuany.